title
کد خبر: 4418
00
ایران در مصرف آنتی بیوتیک از کشورهای OECD سبقت گرفت/سخت گیری داروسازان در تحویل بدون نسخه این داروها

رییس سازمان غذا و دارو گفت: میان کشورهای OECD، کشور ما در مصرف آنتی بیوتیک سرآمد است.

به گزارش بهداشت نیوز، رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو  با اشاره به مطالعه ای که روی مصرف 10 گروه از داروها صورت گرفته، گفت: میان کشورهای OECD(سازمان همکاری اقتصادی و توسعه)، کشور ما در مصرف آنتی بیوتیک سرآمد است.
 
وی وضعیت مصرف آنتی بیوتیک در کشور را بی رویه خواند و افزود: متاسفانه در اکثر اوقات، علی رغم تجویز این داروها، نیازی به مصرف آنها برای بهبودی نیست و از طرفی موجب بروز مقاومت های میکروبی می شود. البته وضعیت کشور ما در خصوص سایر گروه های دارویی از این ده گروه، از دیگر کشورها مطلوب تر است.
 
دیناروند عنوان کرد: تجویز بیش از یک نوع آنتی بیوتیک در یک نسخه در برخی شرایط مجاز است اما به طور عمده نباید این اقدام صورت گیرد.
 
رییس سازمان غذا و دارو ضمن ممنوع خواندن تحویل آنتی بیوتیک بدون نسخه به مردم یادآور شد: خوشبختانه طبق نتایج بازرسی های سازمان غذا و دارو، داروسازان در تحویل آنتی بیوتیک بدون نسخه سخت گیری می کنند و به ندرت خلاف این موضوع مشاهده می شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز